Primăria Cluj-Napoca va cheltui în acest an aproape 130.000 de lei pentru florile ornamentale care vor fi plantate în special în sensurile giratorii, scuaruri, în ghivecele aşezate în zona pietonală de pe Bulevardul Eroilor sau pe alte străzi din zona centrală.

Angajaţii Regiei Autonome a Domeniului Public au început deja plantarea unor flori în luna martie, operaţiune care va continua până în toamnă, în funcţie de specii şi perioada optimă de plantare.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu, afirmă că plantarea florilor are loc în baza unui acord-cadru încheiat în anul 2013 cu trei firme care livrează flori.

„Primăria a organizat în anul 2013 o licitaţie publică în baza căreia a încheiat un acord-cadru pe patru ani cu trei firme care livrează diverse specii de flori municipalităţii, acestea fiind plantate pe domeniul public de angajaţii RADP. Acordul-cadru ne permite să comandăm doar florile pe care dorim să le consumăm, în cantităţile dorite, în funcţie de nevoi, fiind stabilite cantităţile exacte de care avem nevoie, astfel încât spaţiile verzi şi de promenadă din oraş să fie atractive tot timpul anului. Plătim exact câte flori avem nevoie pe un anumit amplasament, nu vrem să aruncăm banii clujenilor pe fereastră”, spune Buzatu.

Ea adaugă că speciile de flori plantate în Cluj-Napoca au fost recomandate de specialişti şi sunt adaptate la clima oraşului, fiind atât flori perene, cât şi unele care se înlocuiesc după câteva luni sau un sezon.

În acest an se vor planta peste 142.000 de flori – petunii, salvie, begonii şi altele, cu o valoare totală de 128.995,21 lei cu TVA.

Furnizorii de flori sunt firmele Paul Flowers, Serflor şi Sod Silva Group, care au câştigat licitaţia şi au semnat în 2013 acordul-cadru cu Primăria.

În paralel, Primăria Cluj-Napoca a iniţiat, anul trecut, o campanie de adoptare a spaţiilor verzi de către diverse firme care se obligă să le întreţină cel puţin trei ani şi să le amenajeze cu flori. Astfel, Primăria nu mai investeşte în aceste spaţii verzi sau sensuri giratorii, în condiţiile în care îngrijirea acestora cade în sarcina firmelor respective.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.