Caracatița șpăgilor de la Consiliul Județean (CJ) Cluj a blocat orice proiect de infrastructură de la care mierea nu picura direct  în buzunarele șefilor. Proiectul pentru modernizarea drumului de acces spre zona turistică Răchițele-Ic Ponor este unul din cele mai bune exemple în acest sens. Pe lângă că, deși au primit bani europeni, funcționarii din subordinea CJ au ciupit de unde se poate și au tot schimbat proiectul tehnic, fostul președinte Horea Uioreanu a refuzat să semneze recepția lucrărilor realizate INTEGRAL la cele nouă poduri licitate separat, pentru că nu a primit ”atenția” solicitată.

Licitaţia de construire a celor nouă poduri de pe drumul Răchiţele – Ic Ponor a fost adjudecată de compania SC SAMUS CONSTRUCŢII SA Dej. Valoarea contractului a fost de 3.914.332, 47 lei fără TVA, garanţia structurii podurilor fiind de 30 de ani, iar a celorlalte lucrări conexe de 7 ani. Din acești bani, 3,2 milioane de lei au fost rambursați de Uniunea Europeană. Potrivit directorului tehnic de la Consiliul Județean, suma de 3,9 milioane de lei a fost plătită în totalitate. Constructorul, însă, mai are scrisori de garanție la Consiliul Județean, blocate până la parafarea procesului verbal de recepție și de către președintele instituției.

Azi se laudă…

Vicepreşedinţii Consiliului Judeţean Cluj, Ioan Oleleu şi Vakar Istvan, au recepţionat pe 22 noiembrie 2013, lucrările de construire a celor nouă poduri de pe drumul de acces spre zona turistică Răchiţele – Ic Ponor .„Semnificaţia acestui moment este dată de faptul că astăzi au fost recepţionate lucrările prevăzute în primul contract referitor la infrastructura rutieră a judeţului semnat de actuala conducere a Consiliului Judeţean. Şi, nu întâmplător, acest contract s-a derulat în bune condiţii, fără să se încheie vreun act adiţional iar valoarea iniţial stabilită nu a fost suplimentată nici măcar cu un leu”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, în noiembrie.

… mâine strâmbă din nas

Dar, surpriză! Procesul verbal semnat de comisia de recepționare a lucrărilor nu a fost iscălit și de președintele Uioreanu. Pretextul nemulțumirilor față de calitatea lucrărilor este în contradicție cu declarația sa publică de mai sus. Să fi fost vorba despre refuzul constructorului de a achita ”taxa specială” cerută de liderul CJ Cluj celor cărora le acordă contracte? Vom afla probabil din ancheta DNA!

Bețe în roate i s-au pus constructorului și pe parcursul realizării lucrărilor. De exemplu, chiar Mariana Rațiu, director tehnic în Primărie, recunoaște că atunci „când s-a elaborat proiectul s-a constatat că este prea mare valoarea propusă pentru finanţare, fapt care a determinat tăierea din listele de cantităţi. Aceasta s-a făcut de către RAADPP şi a fost aprobat de proiectantul general, fără a fi asumat de Drumex, care a executat proiectul tehnic. De exemplu, s-au tăiat cofraje. S-a tăiat, de exemplu, de la poduri, astfel că materialele ajungeau numai pentru un picior de pod, nu pentru amândouă”.

După jumătate de an, sau găsit probleme de proiectare

Cele nouă poduri nu au fost recepţionate, potrivit Marianei Rațiu, din cauza unor probleme la structură.  “Contractul pentru poduri este finalizat, avem o problemă cu podurile 1, 3 şi 4. Structura metalică este uşor îndoită, a fost o greşeală de proiectare, am înţeles. Constructorul şi-a asumat să înlocuiască acele trei poduri, fapt care nu s-a întâmplat, motiv pentru care noi refuzăm să facem recepţia finală. Dacă nu-şi va îndeplini obligaţia îl vom executa conform scrisorii de garanţie, aceasta fiind de 10% din valoarea contractului. Valoarea licitată a celor nouă poduri a fost de 3,9 milioane lei, valoarea plătită la constructor a fost integral 3,9 milioane lei, valoarea rambursată a fost de 3,2 milioane lei. Aşteptăm să facem şi cererea finală de rambursare, în schimb, e nevoie de procesul verbal de recepţie. Până nu îl avem nu putem solicita ultima cerere de rambursare”, a mai declarat Raţiu.

”Nu ma bag în prăvălia lor”

Directorul general Samus Construcții Dej, Florin Tecar, a declarat că în primăvara acestui an i s-a cerut să realizeze o serie de remedieri la câteva din cele nouă poduri, cu termen de finalizare în 15 aprilie. ”Am fost acolo în aprilie, au fost făcute remedierile, iar de atunci nu mi s-a mai cerut nimic. Aștept o listă dacă mai e nevoie de lucrări, și le vom realiza, în baza garanției. Conform contractului, pot să ceară prelungirea garanției, acum este de șapte ani la poduri, 30 de ani la structura metalică. Noi o vom prelungi de câte ori este nevoie”, a declarat Tecar.

Constructorul a subliniat că are o copie a procesului verbal de recepție semnat de comisie, deci acesta există, singura problemă fiind că nu este semnat de Horea Uioreanu. Întrebat care ar fi motivul, acesta a declarat că nu știe, ”nu mă bag în prăvălia lor. Au scrisorile de garanție, comisia a semnat recepționarea lucrărilor, nu vă pot spune de ce nu a semnat și domnul președinte.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.