Un grup de politisti au transmis o anonima pe adresa redactiei  in care se vorbeste despre blatul permiselor suspendate de la Serviciul Rutier din cadrul IPJ Cluj. Mai mult, politistii spun ca Tudor Grindean, seful IPJ Cluj, stia de aceste chestiuni si nu a luat nicio masura. De altfel, Gazeta de Cluj le-a solicitat atat celor de la IPJ Cluj, cat si prefectului Gheorghe Vuscan sa ne comunice daca au luat pana in prezent vreo masura.

UPDATE 1: Prefectul Gheorghe Vuscan nu a facut nimic sa-i ajute pe politistii respectivi. Mai precis, Vuscan a trimis solicitarea mai departe tot la IPJ Cluj cu toate ca in adresa respectiva se scria foarte clar ca acestia au fost sesizati si nu au luat nicio masura. Oficialii Prefecturii Cluj au declarat ca nu ar fi putut trimite solicitarea respectiva la IGPR.

”Avem si noi o solicitare  inregistrata pe 10 octombrie. Am facut adrese spre IPJ spre solutionare. Am primit-o si noi anonima”, a declarat Ana Maria Danciu, sefa de cabinet a prefectului Gheorghe Vuscan.

 

UPDATE 2: IPJ Cluj confirma controlul tematic pe aceasta tema. In schimb, acestia au transmis si la institutiile superioare, cat si la structurile competente sa analizeze situatiile de acest gen. Probabil structurile competente sunt Direcția Generală de Informații și Protecție Internă(DGIPI). Redăm în continuare răspunsul IPJ Cluj la solicitarea Gazeta de Cluj:

”Activitatea Serviciului Rutier face obiectul unui control tematic încă din luna iulie a anului în curs. Un colectiv, format din ofiţeri desemnaţi prin dispoziţie a şefului Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj, evaluează activitatea profesională a structurii în cauză.
Totodată, facem menţiunea că aspectele cu privire la care se fac verificări au fost semnalate atât structurilor ierarhic superioare, cât şi altor structuri competente să analizeze situaţii de acest gen”

 

”Suntem un grup de polițiști de poliție rutieră din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Cluj, care ne vedem nevoiți a ne adresa d-voastră în calitate pe care o aveți de reprezentant al Guvernului României în teritoriu, în speranța că prin autoritatea și competențele pe care le aveți ne veți ajuta la instaurarea legalității și în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj.

Deși am sesizat aceste nereguli și conducerii IPJ Cluj(n.r. la conducerea IPJ Cluj este Tudor Grindean), după un simulacru de control suspendat pe motiv de nepricepere și autorecuzare generată de incompetența controlorilor nu am realizat altceva decât că de atunci suntem persecutați în permanență pentru curajul pe care l-am avut de a încerca să schimbăm sistemul.

Există d-le prefect foarte multe riscuri și vulnerabilități la nivelul Serviciului Rutier Cluj generate de proasta organizare a sistemului de gestionare a permiselor de conducere ridicate în vederea suspendării sau anulării, care generează suspiciuni continuate de corupție și o imposibilitate permanentă de a justifica legalitatea restituirii permiselor de conducere suspendate.

Procedurile de lucru existente obligă agenții de poliție rutieră ca în momentul ridicării unui permis în vederea suspendării dreptului de a conduce să întocmească un raport pe care să îl anexeze la procesul verbal de contravenție și la permisul și dovada înlocuitoare emise, pe care, pe bază de condică să le înainteze la Serviciul Rutier Cluj, în vederea implementării în bazele de date a contravenției săvârșite și a măsurii complementare de suspendare a dreptului de conducere. Aceste trimiteri se realizează prin subunitățile de care aparțin acei agenți.

La primirea acestor permise în cadrul Serviciului Rutier, pe baza de condică de predare primire, conform procedurii de sistem trebuie înregistrate într-un registru de evidență, iar după înregistrare, se prezintă împreună cu raportul cu propunere de suspendare a șefului de serviciu în vederea dispunerii măsurii de suspendare și stabilirea perioadei de suspendare.

Niciodată șeful serviciului nu stabilește această perioadă, de suspendare, el doar semnând propunerile venite prin rapoartele întocmite de agenții constatori, deși această obligație de asumare a răspunderii îi revine conform legii.

După ce rapoartele sunt semnate, tot pe baza de condică aceste permise de conducere trebuie predate la structura sau responsabilul desemnat pentru implementarea sancțiunii contravenționale, a punctelor de penalizare și a măsurii complementare de suspendare a dreptului de conducere în baza de date pentru a urmări în permanență că nu cumva o persoană care are dreptul de conducere suspendat să își permită să conducă în continuare autovehiculele.

Ulterior implementării acestor sancțiuni în baza de date permiselor se predau pe bază de condică la lucrătorul desemnat de la ghișeul de relații cu publicul pentru restituirea posesorului la expirarea perioadei de suspendare sau în cazul în care se depune contestație certificată de grefă cu privire la legalitatea încheierii procesului-verbal.

Toate aceste restituiri pe bază de contestații depuse la instanța ar trebui evidențiate și anexate la documentația de suspendare a permisului de conducere pentru a înlătura orice dubiu privind eventualele restituiri ilegale ale permiselor de conducere pe bază de prietenii sau cadouri.

Problema sesizată de noi este că acest circuit se respectă doar pe hârtie și doar cu privire la cei care nu au prieteni la Poliția Rutieră. Pentru toți ceilalți care nu fac parte din această categorie circuitul procedural al permiselor de conducere suspendate este întrerupt și ori se predau procese verbale de contravenție fără permisul anexat, ori acest permis este extras de la secretariat înainte de înregistrare și semnare respectiv înregistrare în bazele de date.

Nu există nici un certificat de grefă anexat care să atestă contestarea procesului verbal la instanță și nicio garanție că sancțiunea este implementată în bazele de date pentru că lucrătorul din ghișeu care trebuie să țină evidența acestor certiate de grefă nu o ține și toate sunt de-a valma în vrac, iar cu cei de la implementări baze de date nu se comunică aceste sustrageri de permise.

Aceste situații nelalocul lor sunt cunoscute de șeful de servicu, dar și de conducerea IPJ Cluj care nu au mișcat un deget pentru a reglementa această situație. Oricare polițist de la rutieră care are un prieten se poate interpune în acest circuit, deși conform procedurilor legale doar câteva persoane ar putea acea acces la aceste permise și doar prin ghișeul de relații cu publicul după înregistrarea lor în evidențe și în bazele de date.

Deși reglementarea acestei situații anormale în care unii sunt mai egali în fața legii decât alții ar putea fi rezolvată foarte ușor printr-o dispoziție a șefului inspectoratului și o intervenție din partea șefului serviciului nimeni nu mișcă un deget de aproape un an de zile”, arata politistii in anonima trimisa prefectului Gheorghe Vuscan.

Pentru a calma spiritele și așa agitate în urma cercetării de către DGA a 11 polițiști rutieri pentru fapte de corupție au fost trimise în controlul șefa Biroului Juridic și șefa Biroului Control Intern care văzând proporțiile neregulilor s-au declarat depășite de situație și atât.

Vă rugăm d-le prefect, avem familii și copii. Nu dorim să ajungem dintr-o instituție în care administrăm legi și legalitatea în societate, în custodia DNA sau a vreunui penitenciar doar pentru că avem niște șefi care se complac în situații riscante pentru pălmașii de rând ca noi. Vă rugăm sesizați în locul nostru organele în drept pentru că dacă noi am făcut acest lucru am fost marginalizați și persecutați”

2 COMENTARII

  1. mergeti ma dreq ca sunt povesti cu pesti, nu le place de bob ca e prea dur si inventeaza tertipuri de chestii,am auzit o varianta cum ca chiar acei agenti ar fi facut chestile astea urmand ca sa trimita aceasta sesizare si in urma unui control sa fie demis bob.nu este el cel mai competent de acolo, poate chiar deloc cu acel serviciu,dar fazele astea sunt minciuni grave

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.