Razboiul creat in jurul noii piste a aeroportului clujean, dupa ancheta DNA care vizeaza Consiliul Judetean, s-a concentrat in ultima vreme pe o batalie dintre angajatii aeroportului, care cer achitarea lucrarilor pentru ca institutia sa nu intre in incapacitate de plata, si vicepresedintele Ioan Oleleu, care sustine ca acestea sunt un „model de jaf public”, motiv pentru care s-a amanat garantarea unui credit pentru aceste facturi.

O expertiza cunoscuta de conducerea Consiliului Judetean de mai bine de jumatate de an arata insa ca lucrarile au fost corect executate si solutiile pentru problemele din teren au fost luate in mod just de firma constructoare, Napoca SA. Monitorul de Cluj a publicat aceasta expertiza, facuta publica in 8 aprilie 2014, desi oficialii CJ o aveau din noiembrie 2013. In aceste luni in care concluziile expertului SC Proexrom SRL, profesorul inginer Nicolae Boţu, le-au fost ascunse consilierilor judeteni, creditul pentru plata lucrarilor la aeroport nu au trecut de forul judetean tocmai din cauza suspiciunilor legate de calitatea acestora, care se pare ca erau nefondate.

Concluziile expertizei comandate de CJ Cluj arata ca lucrarile proiectate de IPTANA, compania pentru care CJ a insistat sa ramana in acest proiect, au fost realizate de Napoca Constructii, iar solutiile adoptate de constructor au fost corecte, iar diferentele intre cantitatile de materiale folosite raportate si cele gasite la expertiza sunt nesemnificative.

“Având în vedere dezvoltarea neregulată a complexului aluvionar fin, pelitic, organic cu o capacitate portantă redusă atât în plan, cât şi în adâncime, a fost adoptată o soluție corecta de îmbunătăţire a terenului dificil de fundare, cu detalierea condițiilor de fundare pe fiecare casetă în parte şi trasarea de profiluri cu lucrări suplimentare (strat de blocaj de piatra spartă) pe fiecare pichet. În forajele executate în corpul pistei s-a regăsit structura sistemului rutier aeroportuar, soluţia de îmbunătăţire a terenului dificil de fundare conform Proiectului tehnic şi stratul de blocaj de piatră spartă sort 0-500 mm şi 0-300 mm, conform Expertizelor tehnice şi Detaliilor de execuție”, se arată în expertiza publicata de Monitorul de Cluj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.