Joi, 10 aprilie 2014, se va desfasura la Cluj-Napoca o noua editie a Marsului Biciclistilor Clujeni (a 78-a din seria lunara inceputa in septembrie 2007 in continuarea celei anuale incepute de CCN in 1998).

Sunt bineveniti toti biciclistii clujeni. Intalnirea participantilor va fi in piata Unirii, incepand cu ora 17:45. Pornirea coloanei de biciclisti va fi la ora 18:00, marsul urmand sa dureze circa o ora si jumatate, strabatand zona centrala a Clujului si cartierele Marasti, Iris si Grigorescu.

Traseul concret este: Piata Unirii – bd.21 Decembrie 1989 – p-ta Marasti – str.Aurel Vlaicu – str. Ialomitei – str.Fabricii de Zahar – str.Campina – str.Fabricii – str.Sobarilor – str. Al.Sahia – str. Portelanului – p-ta 1 Mai – str.Paris – str.Ploiesti – p-ta M.Viteazu – str.I.P.Voitesti – str.Dacia – str.Gen.Dragalina – pod Napoca – Splaiul Independentei – str.Uzinei Electrice – str. I.Macelariu – str. Devei – str. G.Cosbuc – Calea Motilor – str. Petru Maior – p-ta L.Blaga – str.Napoca – p-ta Unirii.

Este o ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca o componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.
Totodata este si un prilej de contact, cunoastere si pedalare impreuna a biciclistilor clujeni, o ocazie de impartasire de opinii, de gasit colegi de excursii sau surse de echipament specific, de schimb de experienta pe tema magazinelor si service-urilor de biciclete si alte teme de interes.

Pe Splaiul Independentei, la colt cu podul Napoca, se va tine un moment de reculegere in amintirea biciclistului ucis acolo in dimineata zilei de 2 martie anul acesta, de un sofer beat care a trecut pe rosu la volanul unei masini sport. Acest trist eveniment a reamintit faptul ca siguranta rutiera se afla in Romania la un nivel inacceptabil de scazut existand un risc nejustificat de crescut de accident ce ii vizeaza in special pe participantii vulnerabili la trafic, cum sunt pietonii si biciclistii, cauzele principale fiind deficientele de continut si aplicare a legii, dar si problemele de infrastructura rutiera si tolerarea si chiar incurajarea de catre autoritati a unei culturi pro-automobilistice agresive.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.