Un audit intern al RAADPP Cluj făcut pentru perioada 2010 – 2013 arată modul în care instituția a fost condusă de către șefi. În această perioadă instituția a fost patronată de Mircea Avram, iar auditul arată cum s-au plătit mii de lei pentru arbuști ornamentali care, după ce au fost cumpărați la prețuri de zeci de ori mai mari decât cele de pe piață, nici măcar nu au fost plantați în totalitate. Pus în față cu lungul șir de nereguli depistate la RAADPP Cluj, Mircea Avram țipă că este vorba de o vendetă politică!

 

În mod normal, cei care prejudiciază fondurile publice ar trebui să suporte pedepse extrem de drastice pentru că prejudiciul respectiv nu este suportat de o singură persoană, ca în cazul unei delapidări de la o firmă privată, ci de toți cei care contribuie la bugetul de stat. Însă, românii sunt un popor ”milos” (a se citi acest calificativ drept un eufemism la termenul de prost!) și, de obicei cei prinși că au dat ”tunuri” în bugetele publice sunt catalogați drept ”descurcăreți”! Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Privat (RAADPP) a Județului Cluj este o instituție publică care a fost condusă, în perioada 2010 – 2012 de Mircea Avram.

Conform unui audit făcut pentru perioada 2010 – 2013 au fost descoperite un șir lung de nereguli care pornesc de la achiziții la suprapreț până la gestionarea defectuoasă a intereselor instituției. Pus în fața problemelor, Mircea Avram spune că auditul este o vendetă politică pusă la cale pentru discreditarea lui pentru a nu mai putea ocupa funcția de șef la RAADPP. Mai mult, întrebat de ce a participat și aprobat, tacit sau nu, neregulile apărute în audit, Avram preferă să îl atenționeze pe autorul articolului că ar putea vorbi cu șefii ziarului pentru a fi scutit de întrebările incomode.

”Asta este o chestie politică pentru că a fost un audit la comandă! E vorba de Oleleu care vrea să mă discrediteze. Plus că eu am plecat de la RAADPP Cluj în 21 noiembrie 2012. Spre exemplu, la banii ăia despre care se spune că i-am luat de la casierie au fost pentru Ziua Femeii, apoi să știți că și aparatele foto sunt la sediul firmei. Oricum, să știți că nu doar directorul semnează aceste acte”, explică fostul director al RAADPP Cluj, Mircea Avram.

 

Fără acte, fără bătăi de cap!

Printre neregulile depistate de audit se arată că ”lucrările au fost executate fără proiecte (detalii de execuție), fără studii și fără acordurile și avizele prevăzute de lege în cazul tuturor celor 13 contracte de lucrări auditate. Lucrările nu au fost urmărite și verificate de diriginți de șantier. Conducerea a desemnat alte persoane din cadrul regiei să verifice lucrările din teren, fără ca aceste persoane să aibă pregătirea profesională corespunzătoare sau atestatul de diriginte de șantier. Nu s-au emis ordine de începere a lucrărilor în scris, pentru cele 13 contracte de lucrări auditate și nu s-au întocmit procese-verbale de predare – primire a amplasamentului, procese – verbale de lucrări ascunse, pentru următoarele contracte: contractul de lucrări nr.332/30.03.2011 amenajări exterioare curte – alei pietonale și spații verzi str.Traian Vuia nr.26, pentru contractul de lucrări nr.102/16.03.2012 amenajare acces rutier la imobilul din str.Traian Vuia nr.26, contract de lucrări nr.14/18.04.2011 amenajare parcări auto la cabinete medicale str. Grigore Alexandrescu nr.5, contract de lucrări nr.108/02.05.2012, contract de lucrări nr.16/10.05.2011 amenajare a trotuarelor la cabinete medicale str. Galaxiei nr.13, contract nr.331/30.03.2011 alei pietonale – cabinete medicale str. Băița nr.9 etc.

Nu la toate situațiile de lucrări există atașamente privind cantitățile real executate. Lucrările executate în baza următoarelor contracte: contract nr.14/18.04.2011 cabinete medicale str.Grigore Alexandrescu nr.5, , contract nr.331/30.03.2011 cabinete medicale str.Băița nr.9,, contract nr.332/30.03.2011 cabinete medicale str.Traian Vuia nr.26,  contract nr.102/16.03.2012 cabinete medicale str.Traian Vuia nr.26, nu respectă prevederile pentru verificarea calității și recepția lucrărilor de construcții și instalații aferente, neavând întocmite documente privind calitatea materialelor și produselor utilizate”, arată raportul de audit.

 

Minune la RAADPP! Avram a făcut să dispară arbuști

În cadrul RAADPP Cluj, sub conducerea lui Mircea Avram s-au făcut o serie de lucrări decontate în plus față de  lucrările real executate ”Contract nr.14/18.04.2011 cabinete medicale str. Grigore Alexandrescu nr.5 suprafața parcare pavată 204 mp, acceptat în situațiile de lucrări 254 mp. Cantitatea de borduri pozate nu corespunde cu  situația de lucrări acceptată, real executat 28,08 m față de 47,80 m acceptat. Contract nr.109/12.06.2012 cabinete medicale str. Grigore Alexandrescu nr.5, plăci gresogranit 13,7 mp real executat față 25 mp din situații de lucrări acceptate. Contract nr.131/31.10.2012  cabinete medicale str. Victor Babeș nr.1, ușa metalică cu grilaj lipsă”, arată auditul.

”Arbuști ornamentali (tuia, buxusi, ienupăr) plantați în număr mai mic decât numărul recepționat în teren (contract nr.108/02.05.2012 și nr.16/10.05.2011 cabinete medicale str. Galaxiei nr.13- în situațiile de lucrări sunt decontate 507 buc. Buxus, iar pe teren sunt în realitate 203 buc. Buxus, contract nr.331/30.03.2011 cabinete medicale str. Băița nr.9 – în situațiile de lucrări sunt decontate 84 buc arbuști cu balot, iar în realitate sunt 43 buc tuia și 5 buc. alte specii, contract nr 102/16.03.2012 cabinete medicale str. Traian Vuia nr.26 – în situațiile de lucrări sunt decontate 190 buc tuia iar în realitate sunt 19 buc). Preturile unitare din oferta acceptată pentru arbuști ornamentali (tuia, buxusi, ienupăr) sunt mult mai mari decât prețurile de pe piață în cazul contractelor nr. 108/02.05.2012 și nr. 16/10.05.2011 la cabinetul medical str. Galaxiei nr. 13. Spre exemplu, în ofertă prețul unui buxus este de 50 lei, iar pe piața prețul acestui arbust este cuprins între 2,50 – 5,00 lei, tuia în ofertă este 70 lei iar pe piață este 15-20 lei, deci prețul este mai mare de 5-10 ori”, arată raportul.

 

Lucrări pe-o bere rece

Auditul a arătat că în cadrul RAADPP Cluj s-au decontat o serie de lucrări fără ca imobilele să aparțină Consiliului Județean Cluj. ”Lucrări executate pe domeniu ce nu aparține Consiliului județean Cluj și nu sunt sub administrarea RAADPP a jud. Cluj: cabinete medicale str. Baita nr.9, cabinete medicale str. Galaxiei  nr.13, cabinete medicale str. 21 Decembrie1989 nr.49 unde s-a executat termosistemul și la alte apartamente, lucrare acceptată de RAADPP a jud. Cluj.

Lucrări executate fără autorizații de construire: contract nr.277A/25.08.2010 cabinete medicale str. Baita nr.9, contractele nr.37/26.07.2011 și 21/11.07.2011 la cabinetele medicale str. Horea nr.40. S-a restituit garanția de bună execuție în procent de 70% fără să fie întocmit procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor pentru contract nr.331/30.03.2011 cabinete medicale str. Traian Vuia nr.26 și contract nr.332/30.03.2011 cabinete medicale str. Baita  nr.9”.

 

Bani pentru flori?!

Auditul arată că ”în data de 07.02.2011 s-a ridicat de la casieria unității, de către Dl avram Mircea, suma de 500 de lei care are la bază o dispoziție de plată în care nu este specificat scopul precis al sumei ridicate, suma ridicată nu a fost decontată până la data de 03.05.2012 când se ridică de către acesta un alt avans de 1500 de lei și pe care îl justifică în data de 08.05.2012 fapt care era imposibil dacă se respectau normele legale în vigoare. În data de 19.04.2012, Lăpădean Remus, pentru decontarea avansului ridicat de la casieria unității în sumă de 1000 de lei a utilizat pentru justificarea cheltuielilor atât formular de decont cât și ordin de deplasare nr 906, în ordinul de deplasare nu este specificată funcția persoanei delegate, scopul delegației, documentul cu care se legitimează delegatul etc.”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.