Primăria municipiului Cluj-Napoca, condusă de Emil Boc şi acoliţii săi, a atras fonduri europene de 272.500.597 din 2010 încoace. Culmea este că licitaţiile au mers uneori la locul al cincilea, alteori la locul patru sau la locul al treilea. Deci cele mai bune oferte financiare nu sunt întotdeauna în avantajul oficialilor democrat-liberali. Mai mult, aceştia ascund date publice şi nu răspund complet la solicitările de interes public. Informaţiile sunt prezentate conform unor informaţii obţinute în exclusivitate de Gazeta de Cluj.

 

Contractul intitulat “Restaurarea Ansamblului Monument Istoric Parcul Central și Cazinou” a fost semnat cu oficialii Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice pe 15.10.2010. În cadrul acestui proiect s-au semnat patru contracte. Primul contract a fost pentru dirigenția de șantier și a fost atribuit societății Aqua Serv prin intermediul cererii de oferte pentru 55.399 lei. Al doilea contract privește auditul financiar, atribuit prin cerere de ofertă societății Auditor Financiar Sarra SRL pentru suma de 18.900 de lei. Contractul cel mai generos a fost cel pentru execuția de lucrări și a fost atribuit societății ACI Cluj SA pentru 16,8 milioane de lei. Contractul a fost semnat prin intermediul procedurii de licitație deschisă. Un alt contract semnat în cadrul acestui proiect a fost cel de “servicii de publicitate”, cumpărat direct de la PMA Invest pentru 3.100 de lei.

 

Un alt proiect semnat de oficialii Primăriei municipiului Cluj-Napoca cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost cel intitulat “La pas prin orașul comoară.” Contractul a fost semnat pe 29.12.2010. Cinci contracte s-au semnat prin intermediul acestui proiect, trei dintre acestea mergând către Qual Media, două prin intermediul procedurii “cerere de oferte” și una prin licitație deschisă. Primul contract a fost pentru servicii de promovare-144.743 de lei, cel de-al doilea pentru servicii cultural artistice de 34.800 de lei, iar cel prin licitație deschisă a fost de 275.000 de lei pentru “servicii de realizare de material de promovare turistică-tipărituri și filme cu specific de turism”. Un contract pentru realizarea unui portal web a fost atribuit societății Holisun SRL pentru 35.200 de lei. Procedura a fost cerere de oferte. Serviciile de audit ale acestui proiect au fost atribuite societății Intercon SRL pentru 9.000 de lei. Procedura și în acest caz a fost de cerere de oferte.

”Realizare locuințe sociale de calitate strada Albac” a fost un contract semnat pe 20.07.2011 de către autoritățile locale cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. Un contract de “execuție lucrări” a fost atribuit societății Coniment Impex prin intermediul cererii de ofertă. Valoarea proiectului este de 773.194 lei.  Alte contracte atribuite în cadrul aceluiași proiect sunt “servicii de publicitate”, atribuite PMA Invest prin cumpărare directă pentru 9.476 de lei și “servicii de dirigenție” cumpărate direct de la PFA Pop Liviu pentru 8.966 de lei.

 

Câștigătorul de pe locul trei

Al patrulea contract semnat de Primăria municipiului Cluj-Napoca este cel intitulat “rețea de stații self-service de biciclete, piste și trasee pentru bicicliști în municipiul Cluj-Napoca, Apahida și Florești”. El a fost contractat de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice pe 02.10.2011. Contractul pentru servicii de publicitate a fost acordat prin “cerere de oferte” societății TACT SRL pentru 181.801 lei. Pentru ”execuția de lucrări” s-a organizat de asemenea o cerere de oferte, iar oferta câștigătoare a fost declarată cea mai scumpă, cea a Viacor Engineering. Astfel, oferta celor de la Viacor Engineering a fost de 11.968.262 de lei, iar cei de la Diferit, “abonații” lucrărilor publice ale municipalității, au oferit 9.985.213 lei, pe când cei de la Integral SA au făcut o ofertă de 11.126.932 de lei. Astfel, cea mai mare ofertă financiară, cea a celor de la Viacor Engineering, a fost declarată câștigătoare. În cadrul aceluiași proiect s-a achiziționat dirigenția de șantier prin intermediul procedurii de cerere de ofertă, iar câștigătorul a fost desemnat Ecotek Projects cu 38.400 de lei. Auditul financiar al proiectului a fost realizat de societatea Ceausescu&Parteners pentru 8.500 de lei prin intermediul unui contract semnat de asemenea prin intermediul cererii de ofertă. Culmea este că în cadrul proiectului au fost depuse oferte de 48.765 de lei, de 5,7 ori mai mare.

Proiectul intitulat ”Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative” a fost semnat de către oficialii primăriei Cluj-Napoca cu Ministerul Dezvoltării Regionale pe 2 mai 2012. Contractul pentru dirigenția de șantier a fost semnat prin intermediul procedurii de cerere de ofertă cu Aqua Serv pentru 49.820 de lei. Pentru execuția de lucrări s-a organizat o licitație deschisă în care câștigător a fost desemnat Valve International cu RDV Construct, White Star International și TeamNet Engineering pentru 42.060.131 de lei.  Un alt contract semnat în cadrul acestui proiect este cel de “publicitate” care s-a acordat societății Corporate Imagine Development pentru 58.740 de lei. Contractul a fost acordat prin “cumpărare directă”. Auditul proiectului a fost adjudecat de societatea Intercon pentru 28.000 de lei prin intermediul aceleiași metode “cumpărare directă.”

Acționarii societății Teamnet, care face din partea consorțiului care construiește Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative, sunt George Mihail Stan, dar și Teamnet International SA, TNI Stock Invest, GES Collaborate Invest și Invest Guidace. Societatea se află în sfera de influență a mogului Sebastian Ghiță, patronul România TV.

 

Oferta de pe poziția 3 câștigă licitația

Pentru “Modernizarea și extinderea sistemului de transport public în comun în zona Metropolitană Cluj” s-au dat patru contracte. Primul contract, parafat prin “cerere de oferte”, pentru servicii de publicitate a fost acordat societății Dual Promo pentru 47.055 lei. Un alt contract, cel pentru dirigenție de șantier, a fost acordat prin cerere de oferte societății Aqua Serv. Valoarea contractului este de 97.584 lei. Un alt contract semnat prin cerere de oferte este cel pentru auditul financiar acordat firmei Ceausescu&Partners. Valoarea actului îl reprezintă 8.500 de lei. Culmea este că pentru această licitația au fost două oferte mai mici: cea de la Siomax, de 6.626 de lei și GS Consulting, de 6.200 de lei. Marele contract, acordat prin licitație deschisă, a fost adjudecat de societățile SC Ramb cu CS Vision pentru execuția lucrărilor. Valoarea actului este de 31.054.298 lei. Contractul pentru asistență tehnică din partea proiectantului a fost acordat prin achiziție directă societății Relians Corp, iar valoarea actului este de 50.000 de lei. Proiectul a fost parafat pe 02.05.2012 cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

 

Proiectul în care câștigă oferta de 4 ori mai scumpă

Al șaptelea proiect semnat de Primăria municipiului Cluj-Napoca este cel pentru Centrul Multifuncțional de Servicii Sociale Integrate Țara Minunilor. Primul contract semnat în cadrul acestui proiect este cel de audit financiar prin intermediul procedurii de cerere de ofertă. Societatea câștigătoare este “Societatea de contabilitate, expertiză și consultanță contabilă”, iar valoarea actului este de 28.400 de lei. Cealaltă ofertă primită în cadrul acestei proceduri a fost de 4,4 ori mai mică, respective 6.400 de lei de la G5 Consulting. Contractele pentru execuție lucrări a fost acordat prin cerere de oferte către societatea Ceconi. Valoarea finală a proiectului a fost de 1,3 milioane de lei. În ceea ce privește achiziția dotărilor pentru acest proiect, licitația este în desfășurare. Serviciile de publicitate au fost achiziționate prin cumpărare directă de către societatea Corporate Image Development SRL. Valoarea actului este de 6.672 lei. Dirigenția de șantier a fost cumpărată direct de la Tic Solution pentru 18.000 de lei.

 

Câștigătorul de pe locul cinci

“Case sociale integrate pentru comunitate (strada Iuliu Coroianu nr 5)” este un alt proiect semnat de oficialii Primăriei municipiului Cluj-Napoca cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice pe 2 mai 2012. Contractul de audit financiar a fost acordat prin cerere de oferte pentru Societate de contabilitate, expertiză și Consultanță contabilă pentru 24.200 de lei. Oferta mai mică, de 6.400 de lei a celor de la GS Consulting a fost respinsă. Contractul de execuție de lucrări a fost acordată prin cerere de oferte către Ceconi pentru 3.988.722 de lei . Alte oferte au fost mai mici decât aceasta: GARANT G CONSTRUCT SRL- 3.615.893.63 lei, SC FINIVEST ALBA SRL-3.874.735.78 lei, BETASIL S.R.L. – 3.336.909.00 lei și CONIMET IMPEX S.R.L. – 3.544.644.00 lei. Pentru serviciile de publicitate contractul s-a acordat prin cumpărare directă către Qual Media Group pentru 7.324 de lei. Dirigenția de șantier a fost acordată prin cerere de ofertă societății Aqua Serv pentru 16.099 lei.

Proiectul ”Modernizarea Tramei Stradale de Acces la Zona Industrială” s-a semnat pe 29.03.2013. Contractul de audit financiar a fost acordat societății Auditeval Consulting pentru 14.221 de lei. Dirigenția de șantier a fost acordată societății Total Road prin intermediul cererii de ofertă pentru 74.900 de lei. Contractele pentru execuția de lucrări au fost acordate societăților Diferit Kiat pentru 53 de milioane de lei și ARL pentru 6,2 milioane de lei. Publicitatea, acordată prin cumpărare directă a ajuns la firma Eisen Land cu valoarea de 15.300 de lei.

Centrul TEAM (Tehnologie, Evoluție, Antreprenoriat, Microîntreprindere) de sprijin a afacerilor, strada Oașului a fost semnat pe 03.04.2013. Contractul pentru dirigenția de șantier a fost acordată prin cerere de ofertă societății Ecotek Project pentru suma de 62.784 de lei. Pentru execuţia lucrărilor, licitaţia este încă în desfăşurare. Pentru publicitate contractul a fost acordat prin cumpărare directă către societatea PR&More pentru 61.565 de lei.

 

Primăria Cluj-Napoca ascunde datele

Al 11-lea contract de finanţare europeană a fost cel pentru “centrul multifuncţional de servicii sociale integrate pentru persoane vârstnice nr. 1 strada Ştefan Octavian Iosif.” Licitaţia pentru execuţia de lucrări este în desfăşurare, iar celelalte proceduri au fost finalizate prin cumpărare directă. Societăţile care au câştigat procedurile sunt Finaudit Assist, servicii de audit de 7.430 de lei, Neva Expert, publicitate de 5.700 de lei, Aqua Serv, dirigenţie de şantier de 10.500 de lei, Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei, studii arheologice de 11.452 de lei. Contractul a fost semnat pe 29 ianuarie 2013. Menţionăm că pentru serviciile de audit şi publicitate oficialii Primăriei municipiului Cluj-Napoca nu au dorit să precizeze care sunt celelalte oferte, stipulând doar că “ofertele au fost mai multe.”

 

Locul 2 la creșterea eficienţei energetice a blocurilor

Creşterea eficienţei energetic a blocurilor de locuinţe din municipiul Cluj-Napoca GR I şi II este un alt proiect pe fonduri externe câştigat de către municipiul Cluj-Napoca. Contractele au fost semnate cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pe 6.11.2013 şi pe 28.11.2013. Ofertele câştigătoare nu au fost tot timpul cele mai mici. Câştigătorii celor 6 contracte au fost: Lot 1 Romtehnic Construct SRL- 549.503,56 lei; Lot 2 – Romtehnic Construct SRL- 416.108,93 lei; Lot 3 SC Coratim Construct SRL-453.443,76 lei; Lot 4 – SC Prodexim SRL – 621.920,69 lei; Lot 5- SC TCI CG SA- 352.740,57 lei; Lot 6- SC TCI CG SA- 307.899,78 lei; Lot 7 SC TCI CG SA- 400.421,26 lei. Pentru lotul şase oferta mai mică a fost a celor de la Rexus Construcţii- 299.000,30 lei. În cadrul aceluiaşi proiect, publicitatea a ajuns prin cumpărare directă la NEVA Expert pentru 14.180, dar un lot este în continuare în desfăşurare. Managementul de proiect este o altă achiziţie care este încă în derulare. Dirigenţia de şantier a fost desfăşurată de asemenea prin cumpărare directă şi atribuită către Tic Solution pentru 8.000 de lei şi 10.000 de lei. 

1 COMENTARIU

  1. In general, ofertele cele mai ieftine sunt si cele mai proaste.
    Asa ca daca s-au facut caiete de sarcini in care sa fie luate in considerare si alte criterii (calitate, solutie, rapiditate executie, garantie, ) inafara criteriului financiar – eu zic ca e o chestie buna.
    Plus ca astia care dadeau pretul minim veneau cu acte aditionale si ajungeau la pretul cel mai ridicat , pana la urma.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.