Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, vrea să demoleze începând cu 2015 cele 10.000 de garaje din urbe. El vrea să construiască un număr dublu sau chiar triplu de parcări. Această strategie nu ar satisface nici măcar parţial nevoia de parcări a municipiului Cluj-Napoca. Aproximativ 190.000 de maşini sunt înregistrate în municipiul Cluj-Napoca fără să punem la socoteală maşinile studenţilor, ale firmelor, dar şi cele din judeţ care tranzitează zilnic municipiul.

 

Fiecare proprietar de maşină din municipiu trebuie să se „bată” cu alţi proprietari să prindă unul din cele 6,8 locuri disponibil pentru fiecare autovehicul. Numărul de parcări din municipiu este de 27.000, iar cel mai aglomerat cartier, Mănăştur, unde locuiesc 100.000 de oameni are sub 6.000 de locuri de parcare. Oficialii Primăriei au în derulare investiţii care urmează să creeze 1.070 de locuri de parcare.

 

Părerea specialistului despre parcări

„În jur 190.000 de maşini sunt în municipiul Cluj-Napoca. Avem aproximativ 235.000 de unităţi la nivel de judeţ. Cam 70% din maşinile de judeţ se cam învârt în municipiul Cluj-Napoca. Mai sunt şi maşinile studenţilor şi ale firmelor. La orice maşină din Cluj este necesar un număr de 2 locuri de parcare: unul pentru acasă şi unul pentru serviciu. Aşa trebuie luat în calcul. Ar trebui ca locurile de parcare să fie măcar într-un procentaj de 1 la 1 cu numărul de maşini.

Cred că numărul de parcări ar putea creşte doar prin voinţă politică. Ar trebui ca liderii politici să facă investiţii în parcări subterane, să facă un sistem de transport în comun viabil care să te determine să îl foloseşti şi să nu mai circuli cu maşina. Şi eu locuiesc într-un loc unde sunt 110 garaje de tablă care ocupă un spaţiu enorm. Însă în demolarea parcărilor mai apare chestiunea de revendicarea terenurilor în instanţă şi conform legislaţia nu prea poţi face ceea ce vrei. Mai sunt şi alte aspecte care încurcă socotelile edililor. Dacă ai un teren revendicat într-un cartier unde ai putea face o chestie foarte bună… Nu avem legislaţia care să se facă exproprierile în interesul statului, dar asta deja nu mai este treaba mea”, a declarat pentru Gazeta de Cluj comisarul şef Dan Florian, şeful Serviciului Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din Cluj-Napoca.

 

Ce spune Boc

”Soluţia e clară în Cluj. După părerea mea, în cartiere, trebuie făcute două lucruri, după Abecedarul: Asfalt, Bec, Canalizare. Mai trebuie făcute canalizări şi trotuare, dar în următorul pas, în 2015 – 2018, trebuie demolate garajele şi din două garaje faci trei locuri de parcare. Trebuie anunţaţi oamenii cu 6 luni înainte pentru a-şi ridica garajele. Sunt cam 20% utilizate ca garaje, restul sunt depozite sau mici ateliere. Cei care nu îl vor ridica, îl vom ridica noi”, a declarat pentru stiridecluj.ro primarul Emil Boc.

 

Raportul laudă parcările

Raportul de activitate pentru anii precedenţi îl înfăţişează pe primarul Emil Boc cu „plusuri” la capitolul parcări. La capitolul proiecte finalizate, Primăria se laudă anul acesta cu finalizarea parkingului de pe strada Mehedinţi şi a celui de pe Fabricii, se arăta într-un articol anterior. În cazul primului parking, administraţia a convenit să mute proiectul unei parcări supraterane din cartierul Mărăşti pe strada Mehedinţi, din cauza opoziţiei vehemente a cetăţenilor din zonă. În Mănăştur, parkingul a mai suferit amânări din cauză că s-a constatat necesitatea devierii utilităţilor înainte de demararea proiectului.

 

Parcările în lucru

În prezent, Primăria Cluj-Napoca derulează proiecte privind construirea unor parkinguri supraterane în cartiere: Strada Mehedinţi – Negoiu – 372 locuri (regim de înălţime D+P+5E) – Stadiu actual – lucrări în derulare – Studiu de Fezabilitate, proiectul tehnic şi execuţia realizate de Construdava; valoarea acestor servicii este de 6.488.032 lei; Complexul studenţesc Haşdeu (lângă Cantina Studenţească) – minimum 298 locuri de parcare – este în curs de finalizare studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic – servicii realizate de SC PLOTPLAN BUCUREŞTI, la preţul de 6.562,50 lei; Strada Primăverii nr. 20 – minimum 400 de locuri –s-a adjudecat licitaţia şi urmează să se încheie contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic cu SC BODO INVEST SRL IAŞI, care a ofertat aceste servicii la preţul de 80.320, 68 lei.

 

Cresc parcările pe străzile Mehedinţi, Donath şi Grigore Alexandrescu

„Serviciul Parcări ia în evidenţă locuri de parcare după terminarea lucrărilor de amenajare, marcare şi numerotare a străzilor. În măsura în care amplasamentul permite, Primăria Cluj-Napoca va lua în perioada următoare în evidenţă locuri suplimentare pe străzile Mehedinţi, Donath, Grigore Alexandrescu”, se arată în răspunsul Primăriei municipiului Cluj-Napoca oferit la solicitarea Gazeta de Cluj.

Primăria municipiului Cluj-Napoca a încasat anul trecut din cele 27.862 de locuri de parcare suma de 6.789.032 lei.  Rezultă un cost mediu de 243 de lei pentru un loc de parcare. Veniturile ar putea creşte considerabil dacă oficialii conduşi de Emil Boc ar fi mai interesaţi de acest aspect…

 

Numărul parcărilor pe cartiere în municipiul Cluj-Napoca

ZONA CENTRALA  543

ZORILOR 2.112

GRUIA 319

GHEORGHENI 4.777

MANASTUR SUD 5.395

MANASTUR NORD 3.637

MARASTI SUD 3.040

MARASTI NORD 5.128

GRIGORESCU 2911

TOTAL 27.862

parking primarie

1 COMENTARIU

  1. Cei care au cumparat sau vor cumpara in viitorul foarte apropiat automobile electrice pentru alinierea (si a Romaniei) in noul curent mondial de „salvare a planetei” si a nu mai polua atmosfera cu gaze provenite din hidrocarburi toxice, cancerigene, isi pot alimenta in acest moment acumulatorii masinii in garaj, la priza de curent electric, cu norme aprobate de autoritati. Si vorbesc acum despre 2 cazuri reale pe strada mea. Acest trend este deocamdata incipient in tara noastra, dar in viitor se vor intalni tot mai multe cazuri de renuntare la benzine si motorine in favoarea automobilelor electrice, care nu polueaza si prin comparatie cu cele existente, sunt si foarte economice. In cazul demolarilor prevazute, posesorii unor astfel de automobile o sa-si mai poata incarca undeva bateriile, pentru a putea circula? Parerea mea este ca nu gandim suficient pentru viitor, gandim doar pentru moment, pentru a-i pedepsi pe cei cu „muraturile” puse in garaje. Cazurile aratate spre exemplificare sunt putine si nu trebuie generalizate, Muraturile ingheata iarna in garaj si cu siguranta nimeni nu le va pastra acolo, este la mintea copiilor. In majoritatea situatiilor oamenii isi folosesc garajele pentru ceea ce le-au construit, pentru adapostirea masinilor impotriva hotilor, pentru a depozita daca vreti, cauciucurile de schimb vara-iarna, uneltele de lucru, sau poate bicicletele (vehicule, si ele) ale caror existenta din ce in ce mai mare la Cluj-Napoca nu o poate nega nimeni. Probabil, cand nu vor mai fi garaje, vom impodobi din nou balcoanele blocurilor, cu tot felul de chestii, vizibile de pe intreaga strada. Si atunci vom incepe demolarea balcoanelor…
    De ce suntem atat de rai…capra vecinului…daca are garaj, hai sa-l demolam, ca nu ne place! Chestia aia ca vor fi mai multe parcari, nu tine.. deocamdata asta este singura motivatie, dar nu o sa iasa cu mult mai multe locuri noi. Trebuie sa ne gandim la altceva, mai profund, mai sanatos, mai practic. In Germania, Austria exista garaje, este drept, poate numai din beton, aranjate frumos la linie; nimeni nu are treaba cu ele, Nu astea stau in calea civilizarii noaste ci poate nerespectarea legilor si lipsa educatiei populatiei.
    Cred ca la inceput ar trebui sa reflectam, sa gandim si apoi sa actionam. In spiritul a ceea ce va fi fi maine, mai bun pentru orasul nostru. Si nu doar pentru momentul de fata, pentru a satisface orgoliile unora, care, se pare ca nu au garaje… Trecem apoi la o etapa superioara? Ce mai demolam? Nu simtim cat suntem de demolati deja de capitalul strain, de taxele statului roman, de promiscuitatea politicilor autohtone, de lipsa locurilor de munca si a salariilor decente, de atatea alte chestii care ne marcheaza viata!
    Haideti asadar, sa demolam! Astia suntem noi!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.