Omul de afaceri Nelu Iordache acuză Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), fost administrator judiciar al Romstrade, că i-a devalizat societatea de construcţii, provocând pierderi din rezilierea unor contracte, menţinerea altora şi semnarea unora noi, dar şi prin vânzarea activelor companiei de transport aerian Blue Air.

„În calitate de împuternicit al administratorului special“, Iordache a realizat un raport către adunarea creditorilor, datat în 11.07.2014, în care face o serie de acuzaţii grave. „În susţinerea celor afirmate, în legătură cu administrarea frauduloasă şi păgubitoare pentru Debitoare (Romstrade – n.r.) derulată de CITR prin reprezentanţii acesteia Cionca Andrei şi Anghelof Andreea, precizăm încă de la început, că în prezent administrarea derulată de CITR în legătură cu activitatea de reorganizare a Debitoarei face obiectul urmăririi penale in rem în cadrul Dosarului 171/P/2013 / Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie, aşa cum rezultă din Adresa de Înaintare transmisă de Parchet, din care rezultă începerea urmăririi penale in rem, existând suspiciunea plauzibilă că au fost efectuate operaţiuni comerciale şi financiare de natură a aduce foloase necuvenite unor persoane din cadrul CITR şi unor creditori ai Romstrade SRL“, se arată în raportul obţinut de către ziarul „Adevărul“.

În primul rând este acuzată rezilierea contractelor de leasing la utilaje, ceea ce a făcut ca societăţii să îi fie reziliate contractele de drumuri şi infrastructură pe care le avea în 2012, la momentul intrării în insolvenţă. Astfel, s-ar fi creat un efect de domino, căci după rezilierea contractelor de leasing s-au pierdut contractele câştigate, ceea ce a antrenat apariţia societăţilor de leasing la masa credală, plus apariţia companiilor de asigurări la masa credală, ca urmare a antrenării răspunderii contractuale pentru Romstrade. Prejudiciul direct antrenat ar fi de un milion de euro numai din această acţiune. O altă acuză o constituie faptul că administratorul judiciar ar fi încheiat un contract de închiriere a 52 de utilaje de la SC DATECO SRL, prejudiciul fiind tot de un milion de euro. Un alt prejudiciu de 1,7 milioane de lei ar veni din menţinerea unui contract de închiriere cu ARCOM SA, Casa de Insolvenţă Transilvania fiind administrator juridic şi a ARCOM.

„Trecerea timpului fără ca administratorul judiciar să decidă ridicarea utilajelor Romstrrade din baza ARCOM înseamnă obligarea Romstrade la plata lipsei de folosinţă a terenului de către ARCOM, fapt care se traduce cu plata în continuare de către Romstrade a contravalorii lipsei de folosinţă la preţul de închiriere a bazei“, se mai arată în raport. Transferul activelor Blue Air Transferul fondului de comerţ al transportatorului aerian Blue Air este un alt punct indicat în raport. Mai exact, Romstrade – aflată în insolvenţă – deţinea 89% din acţiunile Blue Air. În data de 2 august 2013, Romstrada a decis, prin administratorul său judiciar – în Adunarea Generală a Asociaţilor vânzarea fondului comercial al Blue Air către firma Airline Management Solutions. Reprezentanţii Romstrade acuză că aceasta tocmai fusese înfiinţată de puţină vreme. „Mai mult, societatea de consultanţă care a intermediat transferul, este societatea Consultanţă Andrei&Andrei SRL, în care dl Andrei Cionca, managing partner al Casei de Insolvenţă Transilvania deţine calitatea de asociat majoritar (95% din capitalul social), suma plătită de Blue Air Transport Aerian acestui intermediar, prin contractul de consultanţă semnat fiind de 500.000 de euro“, mai scrie în raport. Mai exact, Iordache acuză că administratorul judiciar şi consultantul se aflau în conflict de interese.

Scandalul Transalpina Transalpina este un alt punct nevralgic. Iordache menţionează că Transalpina era aproape gata, nemaifiind de executat decât un rest de circa 80 de milioane de lei. Iordache spune că administratorul judiciar trebuie să invoce culpa CNADNR în executarea contractului şi să facă posibilă continuarea lucrărilor pentru a preîntâmpina atragerea răspunderii Romstrade. Lucrările s-ar fi suspendat după ce statul, prin CNADNR, nu a putut obţine autorizaţie de construcţie pentru lucrare. Transalpina a fost recent în centrul unui scandal, fiind închisă ca urmare a unui accident. Cabanierii şi proprietarii de hoteluri din zona Rânca ameninţau recent cu proteste din cauza pierderilor provocate de închiderea Transalpina. Alte proiecte în care este invocată vina administratorului judiciar sunt localizate în Voluntari şi Otopeni. În fine, cu primăria Bucureştiului există un alt diferend, căci aceasta nu şi-ar fi plătit datorii în valoare de 4 milioane de lei pentru pasajul Charles de Gaulle şi o alta de 5 milioane de lei pentru lucrările de la pasajul Mihai Bravu. De asemenea, „menţinerea unui număr nejustificat de salariaţi“ ar fi provocat prejudicii de 2,5 milioane de lei.

Contactaţi de către „Adevărul“, oficialii Casei de Insolvenţă Transilvania spun că afirmaţiile sunt nefondate. „Toate măsurile pe care CITR le întreprinde în procedurile de insolvenţă pe care le administrează sunt luate cu acordul Adunării Creditorilor şi sub controlul legalităţii instanţei, conform Legii Insolvenţei. Din martie 2014, CITR nu mai este administratorul judiciar al Romstrade SRL. Aşadar, nu putem face comentarii cu privire la activitatea acesteia“, arată oficialii companiei. Miza: un nou administrator judiciar va fi ales luni „Ţinând cont de cele de mai sus şi de situaţia actuală a Romstrade, pentru a evita pe viitor situaţii similare celor expuse, dorim să beneficiem de tot suportul dumneavoastră, în calitate de creditori, membri în Comitetul Creditorilor/Adunarea Creditorilor, în vederea numirii unui nou administrator judiciar, precum şi pentru stabilirea unei proceduri riguroase de administrare“, se arată în concluzia raportului. Acestea vin în contextul în care luni, 18 august, va avea loc adunarea creditorilor pentru a desemna un nou administrator judiciar.

Omul de afaceri Nelu Iordache suspectează că un grup de creditori doreşte să impună ca administrator judiciar firma FIVE Insolvency, care ar fi şi ea în conflict de interese. Potrivit unui tabel din 5 martie 2013, principalul creditor al Romstrade este Banca Comercială Română, cu 281 de milioane de lei, urmat de Eximbank – 165 de milioane de lei, Primăria Bucureşti – 35,9 milioane de lei, BRD – 33,3 milioane de lei, Unicredit Ţiriac- 26 de milioane de lei, Raiffeisen Bank – 23 de milioane de lei şi ANAF – 16,6 milioane de lei. În luna mai, Curtea de Apel Bucureşti a decis ca omul de afaceri Nelu Iordache să fie judecat în stare de arest la domiciliu. El este acuzat că a a deturnat fonduri europene pentru primul tronson din autostrada Nădlac-Arad. Anterior, Iordache a petrecut în arest o perioadă de un an şi cinci luni.

 

sursa: Adevarul.ro

Omul de afaceri Nelu Iordache acuză Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), fost administrator judiciar al Romstrade, că i-a devalizat societatea de construcţii, provocând pierderi din rezilierea unor contracte, menţinerea altora şi semnarea unora noi, dar şi prin vânzarea activelor companiei de transport aerian Blue Air. „În calitate de împuternicit al administratorului special“, Iordache a realizat un raport către adunarea creditorilor, datat în 11.07.2014, în care face o serie de acuzaţii grave. „În susţinerea celor afirmate, în legătură cu administrarea frauduloasă şi păgubitoare pentru Debitoare (Romstrade – n.r.) derulată de CITR prin reprezentanţii acesteia Cionca Andrei şi Anghelof Andreea, precizăm încă de la început, că în prezent administrarea derulată de CITR în legătură cu activitatea de reorganizare a Debitoarei face obiectul urmăririi penale in rem în cadrul Dosarului 171/P/2013 / Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie, aşa cum rezultă din Adresa de Înaintare transmisă de Parchet, din care rezultă începerea urmăririi penale in rem, existând suspiciunea plauzibilă că au fost efectuate operaţiuni comerciale şi financiare de natură a aduce foloase necuvenite unor persoane din cadrul CITR şi unor creditori ai Romstrade SRL“, se arată în raportul obţinut de către ziarul „Adevărul“. În primul rând este acuzată rezilierea contractelor de leasing la utilaje, ceea ce a făcut ca societăţii să îi fie reziliate contractele de drumuri şi infrastructură pe care le avea în 2012, la momentul intrării în insolvenţă. Astfel, s-ar fi creat un efect de domino, căci după rezilierea contractelor de leasing s-au pierdut contractele câştigate, ceea ce a antrenat apariţia societăţilor de leasing la masa credală, plus apariţia companiilor de asigurări la masa credală, ca urmare a antrenării răspunderii contractuale pentru Romstrade. Prejudiciul direct antrenat ar fi de un milion de euro numai din această acţiune. O altă acuză o constituie faptul că administratorul judiciar ar fi încheiat un contract de închiriere a 52 de utilaje de la SC DATECO SRL, prejudiciul fiind tot de un milion de euro. Un alt prejudiciu de 1,7 milioane de lei ar veni din menţinerea unui contract de închiriere cu ARCOM SA, Casa de Insolvenţă Transilvania fiind administrator juridic şi a ARCOM. „Trecerea timpului fără ca administratorul judiciar să decidă ridicarea utilajelor Romstrrade din baza ARCOM înseamnă obligarea Romstrade la plata lipsei de folosinţă a terenului de către ARCOM, fapt care se traduce cu plata în continuare de către Romstrade a contravalorii lipsei de folosinţă la preţul de închiriere a bazei“, se mai arată în raport. Transferul activelor Blue Air Transferul fondului de comerţ al transportatorului aerian Blue Air este un alt punct indicat în raport. Mai exact, Romstrade – aflată în insolvenţă – deţinea 89% din acţiunile Blue Air. În data de 2 august 2013, Romstrada a decis, prin administratorul său judiciar – în Adunarea Generală a Asociaţilor vânzarea fondului comercial al Blue Air către firma Airline Management Solutions. Reprezentanţii Romstrade acuză că aceasta tocmai fusese înfiinţată de puţină vreme. „Mai mult, societatea de consultanţă care a intermediat transferul, este societatea Consultanţă Andrei&Andrei SRL, în care dl Andrei Cionca, managing partner al Casei de Insolvenţă Transilvania deţine calitatea de asociat majoritar (95% din capitalul social), suma plătită de Blue Air Transport Aerian acestui intermediar, prin contractul de consultanţă semnat fiind de 500.000 de euro“, mai scrie în raport. Mai exact, Iordache acuză că administratorul judiciar şi consultantul se aflau în conflict de interese. Scandalul Transalpina Transalpina este un alt punct nevralgic. Iordache menţionează că Transalpina era aproape gata, nemaifiind de executat decât un rest de circa 80 de milioane de lei. Iordache spune că administratorul judiciar trebuie să invoce culpa CNADNR în executarea contractului şi să facă posibilă continuarea lucrărilor pentru a preîntâmpina atragerea răspunderii Romstrade. Lucrările s-ar fi suspendat după ce statul, prin CNADNR, nu a putut obţine autorizaţie de construcţie pentru lucrare. Transalpina a fost recent în centrul unui scandal, fiind închisă ca urmare a unui accident. Cabanierii şi proprietarii de hoteluri din zona Rânca ameninţau recent cu proteste din cauza pierderilor provocate de închiderea Transalpina. Alte proiecte în care este invocată vina administratorului judiciar sunt localizate în Voluntari şi Otopeni. În fine, cu primăria Bucureştiului există un alt diferend, căci aceasta nu şi-ar fi plătit datorii în valoare de 4 milioane de lei pentru pasajul Charles de Gaulle şi o alta de 5 milioane de lei pentru lucrările de la pasajul Mihai Bravu. De asemenea, „menţinerea unui număr nejustificat de salariaţi“ ar fi provocat prejudicii de 2,5 milioane de lei. Contactaţi de către „Adevărul“, oficialii Casei de Insolvenţă Transilvania spun că afirmaţiile sunt nefondate. „Toate măsurile pe care CITR le întreprinde în procedurile de insolvenţă pe care le administrează sunt luate cu acordul Adunării Creditorilor şi sub controlul legalităţii instanţei, conform Legii Insolvenţei. Din martie 2014, CITR nu mai este administratorul judiciar al Romstrade SRL. Aşadar, nu putem face comentarii cu privire la activitatea acesteia“, arată oficialii companiei. Miza: un nou administrator judiciar va fi ales luni „Ţinând cont de cele de mai sus şi de situaţia actuală a Romstrade, pentru a evita pe viitor situaţii similare celor expuse, dorim să beneficiem de tot suportul dumneavoastră, în calitate de creditori, membri în Comitetul Creditorilor/Adunarea Creditorilor, în vederea numirii unui nou administrator judiciar, precum şi pentru stabilirea unei proceduri riguroase de administrare“, se arată în concluzia raportului. Acestea vin în contextul în care luni, 18 august, va avea loc adunarea creditorilor pentru a desemna un nou administrator judiciar. Omul de afaceri Nelu Iordache suspectează că un grup de creditori doreşte să impună ca administrator judiciar firma FIVE Insolvency, care ar fi şi ea în conflict de interese. Potrivit unui tabel din 5 martie 2013, principalul creditor al Romstrade este Banca Comercială Română, cu 281 de milioane de lei, urmat de Eximbank – 165 de milioane de lei, Primăria Bucureşti – 35,9 milioane de lei, BRD – 33,3 milioane de lei, Unicredit Ţiriac- 26 de milioane de lei, Raiffeisen Bank – 23 de milioane de lei şi ANAF – 16,6 milioane de lei. În luna mai, Curtea de Apel Bucureşti a decis ca omul de afaceri Nelu Iordache să fie judecat în stare de arest la domiciliu. El este acuzat că a a deturnat fonduri europene pentru primul tronson din autostrada Nădlac-Arad. Anterior, Iordache a petrecut în arest o perioadă de un an şi cinci luni.

Citeste mai mult: adev.ro/nad5q0

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.