”În ianuarie 2013, Comisia Europeană anunța că sprijină în România un proiect pentru crearea unei conexiuni directe între transportul aerian şi cel feroviar. Pe site-ul CE se anunța că UE va aloca 1 milion de euro din fondurile Programului TEN-T mai multor studii pentru crearea unei platforme de transport intermodal pe aeroportul internațional din Cluj-Napoca, care să permită trecerea directă a operaţiunilor de transport de pasageri şi mărfuri de la transportul rutier la cel feroviar şi aerian.

Se și identificase principalul obstacol în realizarea platformei și anume distanţa până la linia principală de cale ferată, situată la 4 km de aeroport. Proiectul urma să fie finalizat până în luna noiembrie 2014. Motiv pentru care CJ Cluj a organizat licitație de oferte și a acceptat oferta asocierii formată din Airport Management & Constructions SRL, Societa per Azioni Esercizi Aeroportuari Milano, Pool Engineering şi SMA Construct în valoare de 1.575.000 Euro fără TVA, stabilind termenul de finalizare a studiilor la data de 17 octombrie 2014.

În octombrie anul trecut, în cadrul celui de-al V-lea seminar de lucru din cadrul proiectului ”Studii pentru dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri şi marfă, la Aeroportul Internațional Cluj-Napoca”, reprezentantul proiectantului, Ion Obloja, a prezentat situaţia completă cu stadiul actual al avizelor din certificatul de urbanism și soluţiile tehnice necesare implementării proiectului. Însă nimeni n-a luat în calcul, ca obstacol major, lipsa de solicitudine în implementarea acestui proiect a secretarului CJ Cluj Simona Gaci. Prin adresa nr. 12884, 6448, 12905 din 05.08.2014, a susținut că asocierea în participație necesară implementării acestuia “nu este specifică bunurilor aflate în domeniul public al statului sau unităților administrativ”.

Punctul său de vedere a fost infirmat prin adresa nr. 7889/13.08.2014 pe care mi-a adresat-o dl. David Ciceo, directorul general al Aerportului Internațional Cluj în scurta perioadă a interimatului meu la președinția CJ Cluj. Astfel, compartimentul juridic al Aeroportului a descoperit că există HCJ Timiș nr. 73 din 27.05.2013 privind acordul de principiu de participare a județului Timiș în cadrul parteneriatului de proiect între CJ Timiș, Primăria municipiului Timișoara, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate pentru promovarea și implementarea a exact unui obiectiv de investiții similar denumit “Centru Intermodal Regional de Transport Marfă Timișoara”.

Adică fie în Timișoara funcționează legile altfel decât în Cluj, fie funcționarii publici din CJ Timiș sunt mai destupați la nevoile județului decât cei din CJ Cluj și pun mâna pe carte când este vorba despre interesele județului, nu se spală rapid pe mâini. În plus, chiar și Guvernul României prin ministerul Transporturilor și-a exprimat un punct de vedere favorabil încheierii de contracte de asociere în participație între autoritățile publice și CNCF CFR SA “în vederea promovării, realizării și operării fiecărui obiectiv din cadrul proiectelor de realizare a centrelor intermodale de transport. Deci se poate.

Dar punctul de vedere nefavorabil al doamnei Simona Gaci duce la întârzierea acestei asocieri atât de necesare atragerii de fonduri europene nerambursabile pentru construirea efectivă a viitoarelor obiective prevăzute în proiectul intermodal.

Având în vedere că de la data emiterii acestei adrese de soarta Aeroportului Internațional Cluj s-a ocupat dl. Ioan Oleleu, atât de bine încât a reușit introdcerea în incidență de plată bancară a bunului județului, întreb public care mai este situația asocierii și dacă s-a ținut cont sau nu de cele semnalate în cuprinsul acestei adrese? Dacă nu, de ce nu? De ce în alte județe și la nivel național în vederea realizării unor astfel de proiecte legea spune ceva, iar în județul Cluj altceva? Este cumva Simona Gaci izvor de lege?”, scrie Mihai Seplecan, președintele executiv ACL Cluj, într-un comunicat de presă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.