Primăria Cluj-Napoca a anunţat ofertele primite pentru modernizarea Podului Traian, din apropierea Pieţei Mihai Viteazul. Ca de obicei, companiile care au mai primit contracte de la administraţia locală sunt cele care au intrat în competiţie pentru adjudecarea acestui proiect în valoare totală de 7,65 de milioane de euro, potrivit indicatorilor aprobaţi de Consiliul Local.

 

Cel mai mic preţ ofertat este cel al societăţii Dacia Faber, alături de Modern Bau şi Recon, care au pus pe masă suma de 5,4 milioane de lei, din cei 6,7 estimaţi în caietul de sarcini. Dacia Faber a mai depus oferte şi la contractele pentru consolidarea zonei afectate de alunecări de teren la Centrul de Management Integrat al Deşeurilor, câştigat de SC CECONI Bixad, şi modernizarea podurilor de pe traseul liniei de tramvai, în cadrul proiectului pe fonduri europene pentru refacerea tramei stradale, licitaţie la care oferta sa a fost respinsă.

Asociaţii Dacia Faber, Modern Bau, sunt mai cunoscuţi în mediul constructorilor de drumuri. Compania controlată de afaceristul Octavian Buzoianu a participat, de asemenea, la licitaţia pentru trama stradală, dar şi la cea pentru modernizarea stadionului „Ion Moina” şi a realizat lucrările la noua berărie Ursus, cu minifacilităţii de producţie, şi la barul din incinta fostei fabrici.

 

În hora contractelor de la primărie

Următoarea ofertă în ordinea preţului cel mai mic este cea a societăţii Doralex, cu 5,8 milioane de lei. Doralex îşi încearcă din nou norocul cu administraţia clujeană, după ce în urmă cu un an câştigat un contract pentru reparația şi întreţinerea locurilor de joacă din oraş. În 2010 a participat la o licitaţie pentru servicii similare, dar a pierdut şi ulterior a contestat rezultatele concursului care a scos câştigătoare firma Rosal, mare contractant al lucrărilor de pe domeniul public clujean. Societatea a mai depus o ofertă, alături de Balzola, la concursul pentru modernizarea liniei de tramvai, dar nu a atins cifra de afaceri necesară pentru a se califica.

Urmează oferta de 5,97 de milioane de lei a societăţii Diferit, care şi-a adjudecat lucrările pentru modernizarea tramei stradale, dar şi cea pentru modernizarea şi întreţinerea străzilor din oraş, alături de KIAT, pentru 140 de milioane de euro. Diferit a mai realizat lucrări de reabilitare a drumurilor în Cluj-Napoca, primind 2,8 milioane de lei în 2004 şi 2,7 milioane de lei în 2005, iar unul din cele mai importante proiecte câştigate la Cluj de SC Diferit a fost modernizarea din zona Pieţei Cipariu din 2007. Firma este patronata de familia Petrini, Daniela şi Nicolae, acesta din urmă fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj. Diferit a primit şi de la CNADNR contracte pe bandă rulantă pentru lucrări la drumuri.

Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL), alături de partenerul său Strabag au oferit 5,99 de lei pentru realizarea lucrărilor la Podul Traian. Strabag a avut o ofertă respinsă la modernizarea tramei stradale, dar ARL este societatea care a reuşit să depună oferta câştigătoare pentru reabilitarea podurilor de pe traseul liniei de tramvai, cu o ofertă de 6,2 milioane de lei. ARL mai are în prezent în derulare două proiecte mari de reabilitare de drumuri, pe DN 15 (Târgu Mureş-Reghin-Sărăţel), de 185 de milioane de lei, şi un altul în Bihor, de 61 de milioane de lei.

 

Două sperieturi pe pod

Podul de peste râul Someş, din zona Pieţei Mihai Viteazul, s-a surpat anul trecut, deşi în aprilie 2013 a intrat în lucrări de consolidare. Primăria Cluj-Napoca a închis, în 15 aprilie, temporar, traficul pietonal pe trotuarul vestic al podului Traian, după ce o femeie a fost rănită în urma unei căzături într-o groapă formată în asfalt ca urmare a degradării construcţiei. Primarul Emil Boc a declarat că Primăria a fost nevoită să intervină după ce persoane necunoscute au înlăturat plăci metalice de pe Podul Traian, care acopereau trotuarul degradat.

Ulterior, în luna august, podul s-a surpat de-a dreptul. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu, a declarat pentru Mediafax că porţiunea de trotuar a cedat, cel mai probabil, după trecerea unor maşini. „O porţiune a trotuarului de pe partea estică a podului a cedat, cel mai probabil în urma trecerii unor maşini. Structura de rezistenţă a părţilor de trotuar este diferită de cea pentru maşini. În urma acestei situaţii s-a intervenit cu două macarale şi se execută lucrări de intervenţii în regim de urgenţă, iar traficul rutier se desfăşoară pe un fir”, a arătat aceasta.

 

Facem altul sau „modernizăm”?

Iniţial, primarul Emil Boc a anunţat, în cadrul unei emisiuni televizate, că podul va fi reconstruit în totalitate. “În urma expertizei de specialitate, am decis construirea a două poduri noi pentru Cluj-Napoca, în locul Podului Traian și a Podului Garibaldi. Am avut în vedere mai multe soluții alternative, de consolidare a acestora, însă raportul de specialitate arată că podurile Traian și Garibaldi trebuie refăcute în întregime”, a declarat Boc.

În februarie 2014, edilul a declarat că Podul Traian va fi restaurat, iar valoarea totală a lucrărilor a fost estimată, în indicatorii tehnico-economici aprobaţi de Consiliul Loca, la 7,65 de milioane de lei pentru cei 32 de metri lungime. “Spre deosebire de Podul Garibaldi, unde avem în vedere propuneri mai aparte, moderne, pentru Podul Traian a trebuit să acceptăm o propunere fără puternice accente futuriste. Va fi un pod potrivit centrului istoric, care să răspundă nevoilor de stabilitate și de trafic. Și acest proiect de investiții este pe lista de proiecte pe care o propunem în ședința Consiliului Local”, a spus Boc. „În reabilitarea celor două poduri ne inspirăm din Planul Urbanistic General al municipiului, acestea urmând să fie prevăzute cu patru benzi de circulație, două pietonale şi două piste pentru bicicliști. Designul acestora va fi avizat de comisia de urbanism, astfel încât să corespundă contextului istoric, dar şi cerinţelor actuale de modernizare”, a precizat primarul.

podul traian proiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.