Gazeta de Cluj vă prezintă în exclusivitate raportul funcționarilor de la aeroport care arată acțiunile Consiliului Județean Cluj care au pus în pericol finalizarea proiectelor aeroportului internațional clujean, și chiar funcționarea acestuia.

 

În memoriul trimis de conducerea Aeroportului vicepreședinților Consiliului Județean, funcționarii de la aeroport arată că asupra instituției s-au făcut în repetate rânduri presiuni din partea unor reprezentanți ai Cj Cluj ”ca să se încheie un nou contract de proiectare tot cu IPTANA SA”, deși se cunoștea bine faptul că această companie a făcut grave erori la proiectare.

O altă modalitate prin care IPTANA a fost favorizată de CJ este acordarea drepturilor de autor pentru proiectul de la noua pistă a aeroportului acestei companii. ”Prin adresa CJ Cluj nr. 10926/12.06.2013, transmisă în mod direct către firma de proiectare IPTANA se dau acestei firme drepturi exclusive de proiectare, total nelegale și care au adus prejudicii atât CJ Cluj, cât și Aeroportului”, arată conducerea instituției.

 

În ceea ce privește conflictul cu Aeroportul Transilvania din județul Mureș, iscat încă din era Tișe și dezbătut chiar în instanță, conducerea aeroportului clujean arată că, de fapt, Consiliul Județean i-a ajutat pe cei de la Wizz Air să obțină informații confidențiale, fapt care a prejudiciat instituția din subordinea CJ: ”S-au transmis în copie toate informațiile solicitate de avocatul Wizz Air, fără ca informațiile solicitate să facă parte din categoria informațiilor de interes public. Prin acest răspuns, CJ Cluj a facilitat accesul companiei Wizz Air la informații care nu era necesare a fi cunoscute și (…) s-au adus prejudicii Aeroportului Cluj care se afla în competiție directă cu Aeroportul Transilvania din Mureș pentru atragere de trafic, introducere de noi destinații și consolidarea Aeroportului clujean pe piața aviatică din România”.

 

Comunicarea dintre cele două instituții a fost precară pe toată durata derulării investiției de extindere a pistei de decolare-aterizare, de cele mai multe ori fiind vorba doar de informații transmise unilateral, fără consultarea aeroportului: ”În procesul de derulare a investitiei la “Pista de decolare-aterizare 3500 m – etapa 1 și suprafețe de mișcare aferente” au avut loc foarte multe acțiuni și discuții purtate de către unii reprezentanți ai CJ Cluj cu proiectanții și executanții lucrării, fără participarea reprezentanților Aeroportului, conducerii aeroportului fiindu-i transmise doar informații sumare asupra discuțiilor purtate și a concluziilor trase. Precizăm că, în mod constant, Aeroportul a fost informat asupra unor decizii luate fără ca Aeroportul să fie consultat. De multe ori, s-a dispus de către unii reprezentanți ai conducerii CJ Cluj să fie executate lucrări fără a fi aduse la cunoștința conducerii Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj.”

 

Acestea nu sunt singurele nereguli semnalate de funcționarii de la aeroport. Acestora se adaugă lucrările realizate fără autorizație la platforma APRON 4 pentru parcarea aeronavelor, dar și neplata lucrărilor către executantul pistei, amânată din varii motive de cei de la Consiliul Județean Cluj. Citiți mai multe despre toate acestea în ediția print a Gazetei de Cluj.

 

CITIȚI și care a fost reacția conducerii Consiliului Județean Cluj

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.